• // PRONET prejemnik certifikata bonitetne odličnosti AAA //
  • // Accounting Box - prvi in edinstven ProGRAM v Sloveniji //
  • // PRONET Kranj je za uspešno poslovanje prejel certifikat Excellent SME Slovenia. //
  • // Naredite Backup in zaščitite svoje podatke s storitvijo SecureDataVault (iStor) //
  • // Pro CRM - rešitev v oblaku z najboljšim razmerjem cena/kvaliteta //
Takoj PREIZKUSITE AccountingBox in spoznajte 3 ključne prednosti

Sezonske razprodaje – kaj je dobro vedeti

Rubrika: ZANIMIVOSTI
Ključne besede: Sezonske razprodaje, Zakon o varstvu potrošnikov, Pravila pri sezonskih razprodajah, Vračilo brezhibnega izdelka, Kako je z vračanjem kupljenih izdelkov na razprodajah
Vir: Davčna oaza
Datum: 01 2014
Povzetek: Sezonske razprodaje – kaj je dobro vedeti (naprimer ali lahko vrnem izdelek, s katerim ni nič narobe?)

Prvi delovni ponedeljek po novem letu (6.1.2014) so se začele sezonske razprodaje tekstila in obutve. Za sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejela Trgovinska zbornica Slovenije. V skladu s temi določbami in pravili velja, da:

  • se zimska sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve ne sme začeti prej kot prvi delovni ponedeljek v mesecu januarju (letos je to 6.januar);
  • datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec, vendar lahko razprodaja traja največ 60 dni;
  • podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje;
  • blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno;
  • če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. od 30% do 50%, ali do 50%), mora najvišji odstotek znižanja (torej 50%) zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji;
  • v primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec, ipd.

Kljub znižani ceni pa mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji v času izven sezonskih razprodaj.

Vračilo brezhibnega izdelka
V primeru, da ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

Drugače velja pri nakupu po spletu, kjer lahko izdelek v 14 dneh pošljete nazaj že iz razloga, da vam ni všeč, oziroma ker ste si premislili in izdelka ne želite imeti.

In če gre kljub vsemu kaj narobe?
Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje so  pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.