• // PRONET prejemnik certifikata bonitetne odličnosti AAA //
  • // Accounting Box - prvi in edinstven ProGRAM v Sloveniji //
  • // PRONET Kranj je za uspešno poslovanje prejel certifikat Excellent SME Slovenia. //
  • // Naredite Backup in zaščitite svoje podatke s storitvijo SecureDataVault (iStor) //
  • // Pro CRM - rešitev v oblaku z najboljšim razmerjem cena/kvaliteta //
Takoj PREIZKUSITE AccountingBox in spoznajte 3 ključne prednosti

E-računi – od prijave do izdelave

Rubrika: RAČUNOVODSTVO IN FINANCE
Ključne besede: e-račun, eRačun, izdelava eRačuna, izdelava e-računa, certifikat, digitalno potrdilo, navodila, pošiljanje eRačuna, naslov za pošilanje računov
Vir: Accounting Box, PRONET Kranj
Datum: april 2015

 

1.    Pridobitev kvalificiranega digitalnega potrdila KDP (certifikata) in inštalacija

Za podpisovanje e-računov je potrebno imeti v brskalniku nameščeno izvozljivo kvalificirano digitalno potrdilo (KDP).

V kolikor ustreznega KDP-ja še nimate, ga pridobite na spodnji povezavi:
Za Fizične osebe → http://www.sigen-ca.si/obrazci-fo.php
Za pravne osebe → http://www.sigen-ca.si/obrazci-org.php#Gen-Spl-DP

Vse o digitalnih potrdilih si lahko preberete na povezavi http://www.sigen-ca.si/fizicne_osebe.php, kjer so tudi navodila za postopek prevzema potrdila.

Ko prevzamete KDP, ga namestite v brskalnik na način, da je možen kasnejši izvoz v datoteko *.PFX ali *.P12.

Internet Explorer:

Izvoz KDP (Mozilla Firefox):

-    Odprete meni in izberete ikono »Možnosti«

 

-    Nato izberete gumb »Napredno« in zavihek »Digitalna potrdila« ter kliknete na gumb »Preglej digitalna potrdila«


 
-    Odpre se okno s potrdili, kjer izberete ustrezno potrdilo in kliknete na gumb »Varnostna kopija«.
 



-    Vpišete  pot in ime datoteke oz. certifikata.


-    Naslednji korak je izbira gesla za varnostno kopijo. Zaradi varnosti predlagamo kompleksnejše geslo (velike in male črke, številke, posebni znaki).
 


-    Po vnesenem geslu brskalnik javi, da sta digitalno potrdilo in zasebni ključ uspešno shranjena kot varnostna kopija.
 
 

Izvoz KDP  (Internet Explorer):

-    Odprete »Orodja« in izbere« Internetne možnosti / Internet options«
 


-    Izberete zavihek »Vsebina /Content«  in »Certifikati /Certificates«
 


-    Odpre se seznam, izberete ustreznega in klinete na gumb Izvozi

 

Vpišete pot in ime datoteke oz. certifikata.

2.    Prijava v sistem e-računov


E-računi se samodejno pošiljajo preko registriranega poštnega e-nabiralnika.  Za distribucijo e-računov poskrbi partnersko podjetje ZZI d.o.o. s svojo rešitvijo Bizbox – elektronski nabiralnik.  Registracija poštnega e-nabiralnika se opravi na spletnem naslovu:
http://www.bizbox.eu/wps/portal/bizbox/login

Postopek prijave se začne  s klikom na gumb »Registracija«.

 

Nato vnesete ime in priimek uporabnika portala/e-nabiralnika BizBox ter elektronski na-slov.



Po potrditvi registracije (klik na gumb Potrdi)  dobite na vnesen elektronski naslov  e-pošto navodila za nadaljevanje registracije kjer kliknete gumb 'Nadaljuj z registracijo'.
 


Odpre se novo okno, kamor vnesete geslo, katerega boste uporabljali za pošiljanje in pre-jemanje e-računov in za dostop do BizBox portala oz. e-nabiralnika.
 


Po potrditvi se odpre okno:
 


Kliknete na gumb 'Prijava' in nadaljujete z registracijo podjetja.

Vnesete davčno številko in kliknete na 'Preveri številko'. V kolikor je davčna številka prava, se bodo izpisali podatki vašega podjetja.
 

Odpre se okno, kjer izberete vašo vlogo v podjetju.
V kolikor ste zastopnik podjetja in če imate kvalificirano digitalno potrdilo, registracijo z njim podpišete in zaključite.

 
    
Če ste zastopnik in nimate certifikata, izberete možnost »Registracijo bom zaključil s pa-pirnatim obrazcem«.  Po potrditvi se odpre novo okno z obrazcem (povezavo do obrazca dobite tudi po e-pošti ), ki ga natisnete, podpišete, POskenirate in pošljete na naslov: pro-daja@zzi.si

V kolikor pa niste zastopnik, morate vnesti podatke zastopnika. Po potrditvi se odpre novo okno z obrazcem (povezavo do obrazca dobite tudi po e-pošti ), ki ga natisnete, ga podpi-še zastopnik podjetja, nato poskenirate in pošljete na naslov: prodaja@zzi.si

 


Registracijo lahko pošljemo na ZZI d.o.o. tudi po faksu ali na po pošti na naslov podjetja.
 
 

 

3.    Nastavitev ProGRAM-a za delo z e-računi:


a.    Kvalificirano digitalno potrdilo, ki ste ga predhodno izvozili, morate sedaj uvoziti  v ProGRAM.

To storite tako, da greste v profil uporabnika (meni  »Moj profil«)
 


Odpre se novo okno, na katerem kliknete gumb »Nov«
 


Na naslednjem oknu se s klikom na označen gumb
 


odpre raziskovalec, kjer poiščete in izberete digitalno potrdilo, ki ste ga prej izvozili.
Uvoženo potrdilo shranite (gumb »Shrani«).

b.    Ureditev podatkov o podjetju;

Kliknete na gumb »Nastavitve« in izberete meni »Podatki o podjetju«
 


Potrebno je izpolniti naslednje podatke:
-    davčno številko,
-    TRR, katerega zapišete ga v obliki SI56 in številk, brez pomišljajev in presledkov,
-    BIC banke, ki mora biti 11-mesten, manjkajoča mesta se zapolni z XXX. Pri proračunskih uporabnikih je BIC za vse enak in sicer BSLJSI2XXXX
-    sklic na številko, oznaka = SI in model = 00.

 

c.    Nastavitev parametrov; ponovno se je potrebno prijaviti v ProGRAM

Kliknete na gumb »Nastavitve« in izberete meni »Parametri«

 

V meniju »Elektronsko poslovanje« označite »Uporaba eRačun« in izberete ustreznega ponudnika e-računa. Proračunski uporabniki izberete UJPnet, gospodarski subjekti pa ZZInet.


 

d.    Sedaj je potrebno urediti tudi podatke na partnerjih, katerim boste pošiljali eRačune

Kliknete meni »Šifranti« in izberete podmeni »Partnerji«:
 


Na zavihku »Kupci/Dobavitelji« izberete način poslovanja = eRačun
 


Na zavihku Računi vnesete ustrezen račun in BIC banke
 


Račun mora biti vpisan s predpono SI56 in brez presledkov ali pomišljajev.
BIC mora biti dolg 11 znakov (manjkajoče, torej do 11 mest, se nadomesti z X).
BIC za proračunske uporabnike je BSLJSI2XXXX.
Za privzeti račun izberete Račun 1.

e.    Nastavitev države.

Kliknete meni »Šifranti« in izberete podmeni »Vsi šifranti« in »Države«
 
 


Odprete državo Slovenijo in vnesete »SI« v polja »Dvomestna oznaka« in »SEPA oznaka«.

 

V samem seznamu računov, si je priporočljivo nastaviti stolpce, kjer boste takoj videli, kaj se z določenim eRačunom dogaja oz. kakšen je njegov status. Ti stolpci so »Način poslovanja«, »Posredovan« in »Status eračuna«.
Stolpce nastavite tako, da kliknete na ikono »Stolpci«
 


Odpre se okno z opisom stolpcev, kjer izberete omenjene 3 stolpce in jih s pomočjo gumba   premaknete na želeno pozicijo (kliknete na gumb na stolpcu, ki ga želite prestaviti, ga držite in premaknete zapis navzgor/navzdol)
 

4.    Pošiljanje e-računa.

-    Na ustreznega partnerja vnesete račun in ko je račun vnesen, kliknete gumb .
-    Če je vse pravilno nastavljeno, se bo pokazalo okno  .
-    Kliknete 'Potrdi' in prikažejo se računi za podpis s KDP. Spodaj pod vizualiziranem računom je potrebno vnesti še geslo za digitalno potrdilo. Po vnosu gesla, vam sistem javi, da je sporočilo uspešno zgenerirano.
-    Nato greste v meni 'Dokumenti → eStoritve → eRačuni in kliknete 'Pošlji/prejmi'.
  

 UJPNet (proračunski uporabniki) bo zahteval vnos gesla za certifikat,  ZZINet pa uporabniško ime in geslo za prijavo v BizBox. Če označite, da naj si ProGRAM zapomni uporabniško ime in geslo, v prihodnje tega ob vsaki izmenjavi dokumentov ne bo več potrebno ročno vpisovati.

-    Po uspelem pošiljanju dokument dobi status »3 – odposlano prejemniku«, v nasprotnem primeru je -1 in opisana napaka. Ko prejemnik prevzame e-račun, se pošiljatelju posreduje povratnica, ki poslanemu e-računu spremeni status na »8 – prevzeto«.